Hvad Betyder Ctr egentlig?

Når man arbejder med content marketing støder man tit og ofte ind i nogle underlige forkortelser. Og der er ret mange af dem. En af dem er forkortelsen CTR. Hvad betyder det og hvordan bruger du det i best-pactice i din online content marketing strategi. Læs denne artikel om CTR, forkortelsen for Click Through Rate

CTR kort og godt
Click Through Rate er faktisk en formel der definere forholdet mellem eksponeringer og klik. Det vil sige at hvis et af din link til en af dine sider bliver vist måske 1000 gange i Googles søgeresultater på en uge og du derved får 20 klik, så vil din ctr i dette tilfælde være 2 pct.
Det er simpelt nok.

Hvad er en normal ctr?
Det kan ikke rigtig defineres. For hvis du for eksempel kører Adwords annoncer og du betaler penge nok til at ligge i toppen af søgesiden på et af dine søgeord, så vil din ctr nok ligge på 30 pct eller over. Men det kommer også an på hvad du sælger eller tilbyder. Lad os sige at du tilbyder en gratis e-bog om hundetræning og dit søgeord hedder “GRATIS e-bog om hunde træning” og du samtidig betaler for at ligge i toppen af siden, så vil din ctr sikkert overstige 80 pct.

Normal ctr for organisk trafik
Organisk trafik er en helt anden snak. for det første skal din side du gerne vil ranke med, virkelig levere noget unik indhold, content. For det andet så skal du lave en god fængende meta beskrivelse. For så at opnå en god ctr på, lad os sige 3 pct. så skal din side ranke i top 5 af søgesiden.

Hvordan ranker man højt i Google?
Det er et stort spørgsmål. Der vil være forskellige svar i forhold til hvem man spørger. Men der er et par tips der kan hjælpe godt på vej til en top 5 placering i Google.

  • Pagespeed er vigtig. jo hurtigere siden er jo bedre kan Google lide den.
  • Unikt indhold. Distancer dig fra dine konkurrenter på indholdet.
  • Backlinking virker stadig. Få din side vist på andre sider for at vise autoritet.

Der findes mange andre faktorer der spiller ind når det kommer til at blive set på Google. Og du kan virkelig gøre meget selv for at styrke din visuelle profil.

Læs eventuelt artiklen om de 5 SEO tips til woocommerce her