Bedre ctr med god meta

Ctr (click through rate) er forholdet, i procent, mellem eksponeringer og reelle kliks. Det er i dag essentiel for Google ranking at besøgende der klikker på et link også rent faktisk bliver der og klikker videre ind på siden. Men hvordan får man en potentiel kunde til rent faktisk at klikke på et link i Googles søgeresultater?

Et unikt link er svaret. Linket skal indeholde alle de ting der beskriver siden bag linket aller bedst. Det kan godt være svært på den meget begræsede plads. Men der er 2 superfede værktøjer du kan bruge til formålet. Det ene er den research du selv laver og det andet er et plug-in der hedder Yoast. Du bruger dem sammen og får derved det perfekte resultat.

Research dig vej frem

Når du skal lave den god snippet så kan du lige så godt spionere lidt på din konkurrenter. De links der kommer øverst i søgeresultaterne er oftest dem der virker bedst. Altså dem der ligger lige under de første som er betalte annoncer. Så hvis du driver en side om hundefoder, så søg på et af dine keywords og se de sider der ligger øverst. Kig efter hvordan den store blå linktekst ser ud og prøv om du kan lave noget der ligner. Uden dog at kopiere.

Yoast gør det nemt

At lave meta beskrivelser i html kræver at man sætter sig ind i kodning. Det kan dårligt betale sig, for også her er der et godt og meget brugervenligt plug-in til formålet.  Yoast er et WordPress plug-in der gør det supernemt at lave god seo på din side, og Yoast hjælper dig hele vejen.
Når du har installeret Yoast, vil du gennemgå en kort opsætning.
Hver gang du laver en side skal du ned i bunden og udfylde url titel samt snippet. Det er her du gør som dine rivaler på Google. Uden at kopiere direkte, kan du nemt lave noget der ligner. Det vil give dig en bedre CTR og hjælpe til en bedre ranking fremover.

Læs eventuelt denne artikel om Yoast